vrijdag, 18 oktober 2019 13:54

JBV Nederlek blij met eigen honk

Jeu de Boules Vereniging Nederlek is maar wat gelukkig met haar nieuwste aanwinst: een tijdelijk clubgebouw op sportpark Tiendweg-West in Lekkerkerk. "Dit is wat we al een tijd zo graag wilden", zegt secretaris To Gernette. "Een eigen honk!"

Tot voor kort maakte JBV Nederlek gebruik van de kantine van de aanpalende voetbalvereniging Lekkerkerk. "Op zich fijn, maar veel leden misten toch het eigene van een ongedeeld clubhonk", verwoordt Gernette. "We hebben vervolgens contact gezocht met sportparkbeheerder SVN en het bestuur van vv Lekkerkerk. Bij allebei landde ons plan in goede aarde. SVN heeft ons daarna uitstekend geholpen om onze droom uit te laten komen. Ook gemeente Krimpenerwaard werkte mee. Onlangs kregen we de omgevingsvergunning en daarmee toestemming om de tijdelijke behuizing te plaatsen. De vergunning geldt voor vijf jaar. Daarna bekijken we hoe verder. Zoals bekend hebben we de ambitie om een overdekte jeu de boules faciliteit te realiseren. Het uitgewerkte plan ligt al een tijd op tafel. Het clubgebouw zou daar deel van kunnen uitmaken. Met een zogeheten boulodrome kunnen we nog aantrekkelijker worden én verder doorgroeien."

Voor wat betreft het clubgebouw dachten JBV Nederlek en SVN er in eerste instantie aan om de tijdelijke kleedkamers van voetbalvereniging Dilettant over te nemen en naar Lekkerkerk te verplaatsen. Dat plan bleek lastig haalbaar. "Via een bedrijf dat portocabins verhuurde kon uiteindelijk een goede deal worden gesloten", aldus Ton Gernette. We konden de oude portocabins inruilen tegen wat we nu hebben. na aflevering zijn we hard aan het werk gegaan om van de vier losse units een mooi geheel te maken. Dat is gelukt! We zijn er  erg blij mee. Voor onze leden geldt hetzelfde. Wij hebben nu een prima ruimte beschikbaar van 9 bij 6 meter, een bar met een bescheiden keuken én goed sanitair. Hiermee kunnen we vooruit. We merken het aan de boulers; ze blijven graag even 'hangen' na een sessie op de baan."