maandag, 05 oktober 2020 15:28

SVN-accommodaties: omkleden en douchen mag

Omkleden en douchen blijft mogelijk in de accommodaties die SVN beheert, mits het door het RIVM vastgestelde protocol wordt gevolgd.

De verder aangescherpte coronamaatregelen met betrekking tot sport en sportfaciliteiten zorgden voor enige onduidelijkheid omdat in de gemeente Krimpenerwaard in verschillende sporthallen de douches- en kleedlokalen nĂ­et gebruikt mogen worden. Een en ander heeft te maken met het ontbreken van de vereiste ventilatiemogelijkheden in deze gemeentelijke accommodaties.

Bij de gemeentelijke accommodaties zijn veel kleedkamers afgekeurd betreffende de ventilatie controle die is gedaan in juli. Daarom zijn de kleedkamers van deze gemeentelijke accommodaties gesloten. Andere verhuurders of eigenaren van sportaccommodaties zijn vrij om zelf te kiezen of ze kleedkamers open of gesloten houden.